Legal Fund

Contributions still being accepted. Thank You!

Registration

Please register as a member of the Pension Coalition NB in order to receive our email updates.
If at anytime you do not wish to receive further emails please contact us: phyllis6@nb.sympatico.ca or phone (855) 455-7892.

This login does not provide any special access to the website.

Green Party Calls for Royal Commission on Retirement Income / Le Parti vert demande une commission royale sur les revenus de retraite

(version français suivra)

Fredericton -At a news conference this morning, the Green Party called for the Alward government to establish a Royal Commission on Retirement Income to examine the state of retirement income in both the public and private sectors.   "The first duty of pension trustees, such as the Province, is to the beneficiaries of that trust" said Norman Laverty, the Green Party's advocate for economic and social development, and a former Superintendent of Pensions for the Government of New Brunswick.  " The Province intends to violate its role as trustee by abandoning retroactively its commitments to pensioners in the public sector. It's unacceptable," said Laverty.

The Green Party wants a Royal Commission to determine if there truly is a crisis in the funding of retirement income for New Brunswickers  in the public and private sectors, and to propose long-term solutions.

"Existing commitments to pensioners, whether in the private or public sector must be honoured, and we need to ensure that people in the workforce today have adequate income when they retire," said David Coon, Green Party leader.  "We believe a Royal Commission of inquiry is the best way to bring clarity to the many complex issues surrounding the future of retirement income whether people are working in the public,  private sector or voluntary sectors, or  are self-employed" said Coon.

Le Parti vert demande une commission royale sur les revenus de retraite

Fredericton – Lors d’une conférence de presse ce matin, le Parti vert a demandé à l’administration Alward de former une commission royale sur les revenus de retraite afin d’examiner l’état des revenus de retraite dans les secteurs public et privé.

« Le premier devoir des sociétés fiduciaires de régimes de retraite, comme la province, est envers les bénéficiaires du régime de retraite, » affirme Norman Laverty, le protecteur des développements économique et social du Parti vert et ancien surintendant des régimes de retraite du Gouvernement du Nouveau-Brunswick.  « La province a l’intention de violer son devoir de fiduciaire en abandonnant rétroactivement ses engagements envers les retraités du secteur public.  C’est inacceptable, » conclut Laverty.

Le Parti vert demande qu’une commission royale détermine s’il existe véritablement une crise dans le financement des revenus de retraite des Néobrunswickois dans les secteurs public et privé et de proposer des solutions à long terme.

« Les engagements actuels envers les retraités, qu’ils soient du secteur privé ou public, doivent être honorés et nous devons nous assurer que la main-d’œuvre d’aujourd’hui reçoit des revenus de retraite adéquats lorsqu’elle en aura besoin, » propose David Coon, chef du Parti vert.  « Nous croyons qu’une commission royale d’enquête est la meilleure façon d’éclairer les nombreuses questions complexes relatives aux futurs revenus de pension des travailleurs qu’ils soient des secteurs public, privé, bénévole, ou qu’ils soient autonomes, » ajoute Coon.